skip to Main Content

Marketing: geen garantie zonder relevantie!

“Onze websitebezoeken moeten flink omhoog”, “we hebben te weinig content, we moeten meer maken”, “deze campagne levert niet genoeg leads op”… De meeste marketeers komen deze uitspraken wel eens tegen. En er is iets gruwelijk mis mee. Waarom?

Je websitebezoeken moeten niet omhoog. Daar heb je niks aan als vervolgens 80% van die bezoekers je content compleet niet interessant vindt en direct je site weer wegklikt. Je moet je op de relevante websitebezoekers richten, die lang op je website blijven omdat jouw content voor hen interessant is. Tenzij je geen doelgroep hebt en je met je website de volledige aardkloot wilt aanspreken. Dan heb ik niks gezegd.

Meer content maken als doel op zich slaat nergens op. Ja, je scoort beter in zoekmachines als er voldoende verse content op je website te vinden is. Maar nee, als je slechts content maakt om het content maken en de kwaliteit is bagger, dan word je daar uiteindelijk weer voor gestraft door de zoekmachines. Je moet meer interessante en relevante content willen maken. En dan liever één keer in de twee weken goed, dan drie keer in de week slecht.

De marketingcampagne leverde niet genoeg leads op? Ik heb ooit een campagne gedraaid voor een softwareleverancier die in een kwartaal uiteindelijk ‘maar’ 12 leads opleverde. En dan maar denken dat ‘ie mislukt is… Echter kwamen er uit die 12 leads wel 4 tevreden klanten, die de marketingcampagne dubbel en dwars waard maakten. Beter een relevante en specifieke campagne die ‘maar’ 12 leads oplevert waaruit 4 klanten ontstaan, dan een campagne die 300 leads oplevert maar waarvan er niet één relevant is.

Relevantie is alles. Stop met die focus op kwantiteit en richt je op kwaliteit. De kwaliteit van je content, websitebezoekers en je leads is zo veel meer waard voor je organisatie.

Wil je je richten op kwaliteit in plaats van die hoge getalletjes in Google Analytics? Wil je kennis delen, een band opbouwen met die relevante websitebezoekers en daaruit tevreden en betrokken klanten halen? Dan weet je me te vinden!

ContentCoyote – Carmen Bijsterveld
Freelance inbound marketeer
E: carmen@contentcoyote.nl
T: 06 – 13 32 46 76