skip to Main Content

Het gezicht achter ContentCoyote

Carmen Bijsterveld

ACHTERGROND

Na mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen, ben ik op mijn 22e direct de praktijk ingedoken. Dat werd tijd, vond ik zelf. Ik was wel klaar met de theorie. Ik kwam bij een marketingbureau in Arnhem terecht, waar ik jarenlang precies kon doen wat ik wilde: handen uit de mouwen en volle bak aan de slag met marketingcampagnes voor diverse klanten! Maar na 5,5 mooie jaren kwam er iets voorbij dat ik niet kon laten schieten… De mogelijkheid om marketeer te worden bij de Feestfabriek, organisator van o.a. de Zwarte Cross. En dat doe ik nu, naast mijn freelance-werk, al weer een paar jaar met bizar veel plezier!

WAT DOE IK GRAAG?

Ik ben graag van a tot z bij een marketingcampagne of -plan betrokken. Wat ik het liefste doe:

  • (Inbound-)marketingcampagnes bedenken en hiervoor concrete plannen opstellen;
  • Buyer persona’s samenstellen (het profiel van je ideale klant, waarop je jouw campagne richt);
  • Unieke content creëren in alle vormen: blogs, e-books, whitepapers, scripts voor video’s, etc.;
  • SEO-geoptimaliseerde content maken voor websites en specifieke landing pages voor een campagne;
  • Werken met marketing automation software (e-mails, workflows, lead scoring, etc.);
  • Onlinemarketing-tactieken toepassen om je ideale klant (buyer persona) naar jouw content te leiden (Google Ads, socialmedia-advertenties);
  • Campagnes analyseren en optimaliseren o.b.v. data.

HOE GA IK TE WERK?

Voor eeuwige onderzoekstrajecten en wollige marketingplannen die dikker zijn dan de bijbel, moet je niet bij mij zijn. Ik houd zowel de plannen als processen graag concreet, werk efficiënt en nauwkeurig en ga resultaatgericht voor een organisatie te werk. Natuurlijk werk je met contentmarketing en inbound marketing aan een langetermijnstrategie voor je bedrijf, maar dat betekent niet dat je niet al snel resultaten kunt behalen!

SAMENGEVAT

  • Nauwkeurig en deskundig;
  • Snel en stressbestendig;
  • Allergisch voor spelfouten (die maak ik zelden);
  • Professioneel maar informeel;
  • Voorstander van humor op de werkvloer, omdat dit ten goede komt aan originaliteit en creativiteit (ook in marketing);
  • Liefhebber van concerten, festivals, series, citytrips en mango’s.
Carmen Bijsterveld

WERKERVARING

Na ruim vijf jaar bij een marketingbureau in Arnhem te hebben gewerkt, kreeg ik de kans om van mijn hobby’s mijn werk te maken: marketing & festivals. Ik ben momenteel verantwoordelijk voor de marketingplannen, websites, festival-applicaties, content en het socialmedia-beheer van de festivals van de Feestfabriek Alles Komt Goed: de Zwarte Cross en Mañana Mañana.

Precies weten waar ik mijn ervaring heb opgedaan, welke werkzaamheden ik heb verricht en met welke tools ik gewerkt heb in het afgelopen decennium?

LEES MEER

LEES HET VAN EEN ANDER

"Avnet steunde, bij haar focus op digital content creation, inbound marketing en lead generation, volledig op Carmen. Met veel succes! Haar grote kennis, vakkundigheid, efficiëntie, creativiteit en ‘van alle digitale markten thuis zijn’, heeft geleid tot het neerzetten van meerdere, krachtige contentplatforms en succesvolle campagnes. Keer op keer verbaasde Carmen ons weer met het knap kunnen vertalen van onleesbare, taaie en technische productfeatures, naar leesbare, pakkende en vermakelijke content die de behoeften van onze prospects wist te raken. Zowel in woorden als in beelden. Of het nu gaat om scripts voor video’s, geschreven teksten, de input voor infographics of een nieuw strategisch concept; Carmen heeft het in haar vingers. Daarbij is Carmen ook easy going, voegt ze zich makkelijk naar iedere doelgroep en is ze een heel graag gezien persoon. Het is leuk om met haar te werken! Als ik opnieuw een contentopdracht zou mogen pitchen, zou ik haar als eerste bellen!"

Veerle van der Linden
Microsoft (voormalig medewerker Avnet)

"When we worked together, Carmen was basically part of the Cisco team. With her support we managed to create and roll out different online marketing campaigns around Data Center, Networking & Wireless and Security. Carmen worked closely with our product specialists to create content for every part of the buyer journey. Besides engaging with Cisco on different levels, she was also a big support for our Distributors. Carmen was also flexible when it came to turning around projects with short deadlines. And above all she proved to be a whiz at converting techie stuff into resonating customer challenges."

Remco van der Panne
Cisco

"Carmen is niet alleen heel creatief, maar weet haar ideeën ook om te zetten naar gestructureerde campagnes. Een combinatie die je niet vaak tegenkomt in de marketingwereld. Bovendien heeft ze een flinke dosis humor en is ze lekker recht door zee. Ik ben nog elke dag heel blij dat ik met Carmen heb mogen samenwerken!"

Robin van Gennep
KPN (voormalig medewerker ContentXperience)