skip to Main Content

Het gezicht achter ContentCoyote

Carmen Bijsterveld

Als nuchter Achterhoeks meisje mocht ik, met mijn VWO-diploma op zak, naar het ‘grote’ Nijmegen om daar mijn bachelor en master te behalen in de Communicatie- en Informatiewetenschappen. Is dat gelukt? Ja. Werd ik er gelukkig van? Minder. Ik was niet in de wieg gelegd voor veel onderzoek en theorie, zonder dit in de praktijk te brengen. Ik wilde schrijven, content creëren, marketing- en contentmanagementsystemen beheren, in de techniek van marketing duiken, kijken wat voor effect je keuzes hebben, optimaliseren op basis van analyses en genieten wanneer je dat prachtresultaat bereikt.

Niet zo vreemd dat ik dus ook de praktische kant van marketing opzocht. Ik kon al snel aan de slag bij een supertof marketingbureau in Arnhem. Daar leefde ik mij vijf jaar lang uit op vele marketingcampagnes voor diverse klanten. Marketingplannen schrijven, buyer persona’s en buyer journeys maken, relevante content creëren die ook écht van waarde is voor de doelgroep, websites vullen met SEO-geoptimaliseerde content, marketingautomation-systemen beheren, online advertenties (SEA, social) maken en campagnes analyseren en optimaliseren: ik deed ‘t allemaal en voelde me thuis in de wirwar van praktische marketingwerkzaamheden waar ik me iedere dag in bevond.

Al snel verdiepte ik me in inbound marketing. Ik behaalde mijn Hubspot-certificering en doorliep voor een leuke klant de Eloqua-trainingen, zodat ik hun marketingautomation-systemen kon beheren. Dat was tegelijkertijd het moment dat ik van de ene verbazing in de andere viel. De markt werd namelijk overspoeld met ‘inboundmarketing-bureaus’ en marketingautomation-aanbieders die nietsvermoedende bedrijven ontzettend veel geld uit de zakken klopten. Hoe?

  • Door continu te smijten met jargon als ‘lead nurturing’ en ‘funneling’;
  • Vervolgens een (betaald!) onderzoekstraject van soms wel een half jaar tot een jaar te starten;
  • In dat veel te vroege stadium een veel te duur marketingautomation-systeem voor de organisatie aan te schaffen, terwijl er nog helemaal geen content gemaakt wordt. Content is de input voor het MA-systeem, daarmee genereer je leads. Is dat er nog niet maar loopt het abonnement op de software al wel? Dan is dat een verloren investering.

Dat zijn de oplichtingspraktijken waar ik van gruwel en die inbound marketing een slechte naam geven. Ik ga voor betaalbare, efficiënte en resultaatgerichte inbound marketing!

HOE GA IK TE WERK?

Voor eeuwige onderzoekstrajecten en wollige marketingplannen die dikker zijn dan de bijbel, moet je niet bij mij zijn. Ik houd zowel de plannen als processen graag concreet, werk efficiënt en nauwkeurig en ga resultaatgericht voor een organisatie te werk. Natuurlijk werk je met contentmarketing en inbound marketing aan een langetermijnstrategie voor je bedrijf, maar dat betekent niet dat je niet al snel resultaten kunt behalen!

SAMENGEVAT

  • Nauwkeurig en deskundig;
  • Snel en stressbestendig;
  • Allergisch voor spelfouten (die maak ik zelden);
  • Professioneel maar informeel;
  • Voorstander van humor op de werkvloer, omdat dit ten goede komt aan originaliteit en creativiteit (ook in marketing);
  • Liefhebber van concerten, festivals, series, citytrips en mango’s.
Carmen Bijsterveld

WERKERVARING

Na mijn jaren bij het marketingbureau in Arnhem, kreeg ik de kans om van mijn hobby’s mijn werk te maken: marketing & festivals. Ik ben momenteel verantwoordelijk voor de marketingplannen, websites, festival-applicaties, content en het socialmedia-beheer van de festivals van de Feestfabriek Alles Komt Goed: De Zwarte Cross en Mañana Mañana. Uitdagend? Ja, want ondanks hardnekkige vooroordelen is de Zwarte Cross het grootste betaalde en meest diverse festival van Nederland! Geen enkel ander festival heeft zo veel sport, theater en muziekgenres in één weekend weten te mixen. En geen enkel ander festival heeft een betrokken achterban zoals die van de Zwarte Cross.

Precies weten waar ik mijn ervaring heb opgedaan en welke werkzaamheden ik heb verricht in het afgelopen decennium?

LEES MEER

LEES HET VAN EEN ANDER

Avnet steunde, bij haar focus op digital content creation, inbound marketing en lead generation, volledig op Carmen. Met veel succes! Haar grote kennis, vakkundigheid, efficiëntie, creativiteit en ‘van alle digitale markten thuis zijn’, heeft geleid tot het neerzetten van meerdere, krachtige contentplatforms en succesvolle campagnes. Keer op keer verbaasde Carmen ons weer met het knap kunnen vertalen van onleesbare, taaie en technische productfeatures, naar leesbare, pakkende en vermakelijke content die de behoeften van onze prospects wist te raken. Zowel in woorden als in beelden. Of het nu gaat om scripts voor video’s, geschreven teksten, de input voor infographics of een nieuw strategisch concept; Carmen heeft het in haar vingers. Daarbij is Carmen ook easy going, voegt ze zich makkelijk naar iedere doelgroep en is ze een heel graag gezien persoon. Het is leuk om met haar te werken! Als ik opnieuw een contentopdracht zou mogen pitchen, zou ik haar als eerste bellen!

Veerle van der Linden
Microsoft (voormalig medewerker Avnet)

When we worked together, Carmen was basically part of the Cisco team. With her support we managed to create and roll out different online marketing campaigns around Data Center, Networking & Wireless and Security. Carmen worked closely with our product specialists to create content for every part of the buyer journey. Besides engaging with Cisco on different levels, she was also a big support for our Distributors. Carmen was also flexible when it came to turning around projects with short deadlines. And above all she proved to be a whiz at converting techie stuff into resonating customer challenges.

Remco van der Panne
Cisco

Carmen is niet alleen heel creatief, maar weet haar ideeën ook om te zetten naar gestructureerde campagnes. Een combinatie die je niet vaak tegenkomt in de marketingwereld. Bovendien heeft ze een flinke dosis humor en is ze lekker recht door zee. Ik ben nog elke dag heel blij dat ik met Carmen heb mogen samenwerken!

Robin van Gennep
KPN (voormalig medewerker ContentXperience)