"Onze websitebezoeken moeten flink omhoog", "we hebben te weinig content, we moeten meer maken", "deze campagne levert niet genoeg leads op"... Uitspraken waar iets gruwelijk mis mee is. Waarom?
10x inspiratie van taalkunstenaar Herman Finkers
De concentratieboog van mensen op het wereldwijde web is laag. Verrekte laag. Je moet dus verdomd goed je best doen om ervoor te zorgen dat die vierkante oogjes nét wat langer op jouw content blijven hangen dan op die van een ander. HOE DAN? Zorg ervoor dat je content verrast! Humor en verrassende elementen in je content zorgen ervoor dat men blijft kijken. Doe dingen die men niet verwacht. Val op! En om dit te illustreren, haal ik graag mijn grote idool en taalkunstenaar Herman Finkers er even bij. Tenminste, die supergevatte Herman Finkers (met natuurlijk credits voor zijn broer ‘de droogkloot’ Wilfried Finkers) van een aantal jaren geleden. Want als er verrassingselementen in content zitten, dan is het wel in de content van Finkers. Je verwacht het niet! Het is de moeite waard om de video’s af te kijken, dus neem de tijd.
Quote 1
Bijna alle dieren hebben een maandelijkse cyclus, behalve natuurlijk de weekdieren.
“Onweer: het begint wel flitsend, maar eindigt altijd met gedonder.”
Quote 2
Wanneer ik gedronken heb rijdt altijd mijn vrouw. En wanneer gebeuren de meeste ongelukken? Wanneer je gedronken hebt.
“Als je heel diep over iets nadenkt, dan kom je altijd uit bij iets dat niet klopt. Probeer maar eens, klopt altijd!”
Quote 3
Mijn vrouw en ik zijn op visite geweest bij de deurwaarder. We dachten: het hoeft niet altijd van één kant te komen.
Werkelijkheid of schijnwerkelijkheid?
Quote 4
Soms denk ik uren na en heb ik nog niks op papier, een andere keer bereik ik precies datzelfde in vijf minuten.
“Wilt u een koekje bij de sanseveria?”
Quote 5
De file. Wat men eraan vindt? Van mij mogen ze het afschaffen, maar ze staan ervoor in de rij.
Klassieker: De Elfstedentocht. Hoe een lied leuker wordt zodra je de ellende wat opvoert.