skip to Main Content

Online marketing

Freelance online marketeer voor jouw SEO, SEA, social ads en conversieoptimalisatie. Beter vindbaar, meer leads!

Wil jij graag dat jouw potentiële klant jou online kan vinden, via bijvoorbeeld een relevante zoekopdracht op Google? Dan moeten je website en alle specifieke landingspagina’s sterke, relevante content bevatten en SEO-geoptimaliseerd zijn. Het kan daarnaast echter geen kwaad om je potentiële klant proactief op te zoeken, in plaats van te wachten tot hij of zij jou vindt. Als je denkt dat jouw content voldoet aan de (lees)behoeften van een specifieke doelgroep, dan kun je deze personen online zelf benaderen. Denk daarbij aan een advertentie op bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook, Instagram of Google Ads.  

Dit vergt wel een behoorlijke mate van doelgroepgericht denken:

  • Wie is die ideale klant die ik wil bereiken? (buyer persona) 
  • Op welke online media is diegene te vinden? 
  • Hoe stel ik de advertentie in op exact die doelgroep, zodat niet de verkeerde mensen mijn content zien? 
  • Wat is mijn beste content die ik diegene kan aanbieden? 
  • Sluit dat goed aan op de fase waarin diegene zich bevindt? (buyer journey) 

Denk je hierover niet goed na, dan wordt je betaalde content getoond aan mensen voor wie dit niet relevant is. Je advertenties worden irrelevant bevonden, je moet daardoor (vaak) meer betalen voor je vertoningen/clicks en dat zorgt ervoor dat je een heleboel geld in de put gooit terwijl je er weinig relevante leads mee binnenhaalt. Zitten je advertenties echter wel goed in elkaar en zijn ze specifiek genoeg, dan zorgt het ervoor dat je toestroom aan nieuwe, relevante leads alleen maar groter wordt terwijl de advertising-kosten laag blijven.

Freelance online marketeer

Met vele jaren ervaring in het schrijven en inkopen van diverse online advertenties (SEA en social), kan ik jouw organisatie helpen met:

  • Het optimaliseren van je landingspagina’s om de conversieratio te verhogen;
  • Het schrijven van je online advertenties, afgestemd op de content op je landingspagina’s en je doelgroep;
  • Het inkopen en inrichten van de advertenties op bijv. Google Ads, LinkedIn, Facebook en Instagram;
  • Het analyseren en optimaliseren van deze advertenties.

Neem contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.