skip to Main Content

Inbound marketing

Freelance inbound marketeer die met behulp van goede content, marketing automation en de juiste online verspreiding een continue stroom aan relevante leads genereert.

Verkopers met hun voetje tussen de deur, bedrijven die je zonder enige reden bellen om hun product te verkopen, schreeuwers op straat die je hun winkel in proberen te lokken… Zit jij er nog op te wachten? Gelukkig komt het steeds minder voor. Tijden veranderen: jouw potentiële klant zoekt naar de informatie die voor hem relevant en interessant is. Zorg er daarom voor dat jij er online met de juiste content bent om die persoon te helpen met zijn uitdagingen. Dat is de kern van inbound marketing.   

Inbound marketing is een uitgebreid proces. Het gaat om het opbouwen van een vertrouwensrelatie met de potentiële klant, wat tot stand komt door het beetje bij beetje weggeven van content en kennis (over zijn probleem). Ben je gul met het weggeven van informatie, tips en trucs? Dan ziet je potentiële klant dat je er verstand van hebt. Zo groeit het vertrouwen. Een warme band met zo’n lead zorgt er uiteindelijk voor dat hij of zij eerder geneigd is jouw product of dienst aan te schaffen dan die van de concurrent.  

In dit proces zijn een paar dingen belangrijk: het aanbieden van de juiste content op het juiste moment en het inrichten van deze hele ‘buyer journey’ – oftewel de route vanaf de eerste kennismaking tot het aankopen van je product of dienst – in marketing automation software. Zo zorg je ervoor dat al die verschillende soorten content geheel automatisch op het juiste moment bij de juiste persoon aankomen, terwijl je ondertussen precies kunt zien hoe geïnteresseerd een lead in jouw content is geweest. Uiteindelijk wordt, op basis van die informatie, bepaald wanneer een lead geïnteresseerd en dus ‘warm’ genoeg is om een vrijblijvend telefoontje te ontvangen van je sales-afdeling. 

Freelance inbound marketeer

Als inbound marketeer, met ervaring in diverse branches en met verscheidene marketingautomation-systemen, kan ik je helpen met:

  • Het maken van een keuze voor het marketingautomation-systeem dat bij jouw organisatie past;
  • Het creëren van je buyer persona, oftewel de ideale klant voor wie jij de content schrijft;
  • Het creëren van de buyer journey en het schrijven van content voor iedere fase van deze digitale reis die jouw potentiële klant aflegt;
  • Het inrichten van de marketing automation software met o.a. de formulieren, gecreëerde content en geautomatiseerde e-mails;
  • Het inrichten van de lead scoring in het systeem: wanneer is een lead warm genoeg om opgevolgd te worden door je sales-afdeling?;
  • Het analyseren en optimaliseren van de inboundmarketing-activiteiten;
  • Het aantonen van de Return on Investment (ROI) op je marketingactiviteiten.

Neem contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.