skip to Main Content

Contentmarketing

Freelance contentmarketeer die zorgt voor betere content die aansluit bij jouw potentiële klant.

In het oerwoud dat het wereldwijde web heet, is het belangrijk je content specifiek te maken, zodat het opvalt bij precies die prospects die jij wilt aanspreken. Schrijven voor de massa om een zo groot mogelijk bereik te behalen, moet geen doel zijn. Want hoe relevant zijn al die websitebezoekers? Wanneer je jouw content specifiek maakt voor diegene die jouw ideale klant (buyer persona) zou zijn, ga je relevante leads genereren die je makkelijker converteert tot klant. Dat is contentmarketing.

Vorm, inhoud en verspreiding

De drie belangrijke elementen van contentmarketing zijn de vorm, inhoud en verspreiding. Op deze drie gebieden moet je continu keuzes maken.
Vorm: schrijf je een blog, bied je een videoanimatie aan of ga je toch voor een e-book?
Inhoud: kies je ervoor om daarin wat van je kennis te delen met je potentiële klant, zodat hij inzicht krijgt in zijn probleem en ontdekt wat hij er zelf al aan kan doen? Of vertel je precies hoe je dienst of product in elkaar zit en welke voordelen dit biedt?
Verspreiding: breng je die content onder de aandacht op LinkedIn, via een Instagram Story, ga je aan de slag met Google Ads of benader je contacten die al in je database zitten met een email?  

Allemaal cruciale keuzes die compleet afhangen van de fase waarin je (mogelijke) lead zich bevindt. Doe je dit op de goede manier en bied je precies de goede content aan op het juiste moment en via het perfecte medium, dan begint je leadmachine te draaien!

Freelance contentmarketeer

Als contentmarketeer, met jarenlange ervaring in diverse branches, kan ik je helpen met:

  • Het schrijven van content die aansluit bij de behoeften van jouw ideale klant;
  • Het online vindbaar maken van deze content (SEO en SEA);
  • Het genereren van relevante leads m.b.v. deze content;
  • Het betrokken houden van jouw potentiële en huidige klanten m.b.v. content;
  • Een verspreidingsplan voor deze content (nieuwsbrieven, e-mailmarketing, social media).

Neem contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.