skip to Main Content

IT Marketing

Freelance marketeer met expertise in het IT-vakgebied

Als marketeer met 5 jaar ervaring in de wereld van inbound marketing en leadgeneratie, heb ik veel campagnes gedraaid voor IT-bedrijven. Daarbij ga ik op zoek naar het verhaal achter de hardware- of software-oplossing. Waarom heeft de potentiële klant het nodig? Welke uitdagingen heeft hij en hoe lost deze oplossing die uitdaging op? Waarom juist jouw oplossing, en niet die van de concurrent?

Cybersecurity, networking, (hyper)converged-infrastructuren, as a service- en cloud-oplossingen, storage, backup, recovery, servers, analytics; voor geen enkel IT-onderwerp deins ik terug. Ik zet technische specificaties, in overleg met een IT-specialist in jouw organisatie, om tot begrijpelijke teksten voor nieuwe leads. Hartstikke mooi namelijk, die specs, maar hoe lossen ze de uitdaging van de potentiële klant op?

LEADGENERATIE

Vooral in de B2B-markt heb ik veel leadgeneratie-campagnes gecreëerd voor diverse IT-bedrijven. Van klein tot groot en van nationaal tot internationaal. Dit doe ik met behulp van inbound, content- en online marketing. Dit is een succesformule die leidt tot veel relevante leads die op een presenteerblaadje worden aangereikt bij de sales-afdeling. Hiernaast lees je welke werkzaamheden ik verricht om die relevante leads te genereren.

  • Contentcreatie. Teksten voor blogs, e-books, whitepapers, infographics, videoanimaties, etc. Van laagdrempelige, makkelijk te begrijpen content over uitdagingen en trends in de markt tot meer technische en diepgaande whitepapers. Altijd geschreven met een focus op jouw buyer persona: de ideale klant.
  • Inbound marketing en marketing automation. Ik richt het systeem in waarmee marketing wordt geautomatiseerd en zorg ervoor dat leads, die iets op je website of campagnepagina gedownload hebben m.b.v. een formulier, automatisch nieuwe relevante content toegestuurd krijgen. Blijkt een lead geïnteresseerd? Warme leads gaan, inclusief de volledige geschiedenis van bekeken pagina’s, geopende e-mails en gelezen content, naar de sales-afdeling.
  • Online marketing. De content die we maken, wordt natuurlijk gepresenteerd op je website of campagnepagina. Daar creëer ik voor (laagdrempelige) conversiemogelijkheden. Deze pagina’s worden SEO-geoptimaliseerd, zodat ze goed vindbaar zijn in zoekresultaten. Daarnaast zorg ik ervoor dat de content onder de aandacht komt bij jouw ideale klant, om zo relevante leads te genereren. Dit kan bijv. met behulp van Google Ads, LinkedIn Sponsored Updates, Facebook advertising of Instagram advertising.

CONTACT

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw IT-organisatie en wil je vrijblijvend eens praten over wat we voor elkaar zouden kunnen betekenen? Stuur een mail naar carmen@contentcoyote.nl of vul even onderstaand contactformulier in.

Voornaam (verplicht)

Achternaam (verplicht)

E-mailadres (verplicht)

Bedrijfsnaam (verplicht)

Bericht

Kom meer te weten over mij

Of bekijk mijn diensten